hebräisch deutsch russisch englisch
Link zur Seite versenden   Ansicht zum Drucken öffnen
 

חיפוש דירה

Die Wohnung

מונחים שכדאי להכיר:

 

Stellplatz, Parkplatz, Garage - חניון 

Keller - מחסן בבניין

Aufzug - מעלית

Abstellraum - מחסן בתוך הדירה.

Küche /  (EBK) Einbauküche - מטבח בנוי בתוך הדירה עם מוצרי חשמל (כולל מקרר קטן).

 

שכירות חם Warmmiete זה Kaltmiete + Nebenkosten + Heizkosten

שכירות קר Kaltmiete

Nebenkosten עלויות נוספות (כל שימוש הקשור לדירה - חימום בדירה, מים קרים וחמים בדירה , תחזוקה של הבניין, ניקיון של חדר מדרגות, גינה, ביוב, חשמל בחדר המדרגות).

Heizkosten - חימום דירה בחורף, ומים חמים במהלך השנה. בדרך כלל נכלל ב Nebenkosten אחרת יצוין בשורה נפרדת, אבל יופיע כבר ב-Warmmiete. במודעה יצוין כ- in Warmmiete enthalten

Kaution פיקדון עבור השכירות. כמו צ״ק ביטחון בארץ. בדרך כלל זה סכום ששווה לשלושה חודשים של שכירות קר. פיקדון עבור שכירות מבקשים להעביר או בסכום מלא או בשלושה תשלומים שווים במהלך שלושה חודשים ראשונים של השכירות, כאשר הראשון יתבצע כמה ימים לפני המעבר. 

 

אינטרנט וחשמל - משלמים בנפרד. מחירים ניתן לבדוק באתר השוואת מחירים Check24. אם בדירה אליה אנחנו עוברים גרו אנשים, אז יש שם כבר חוזה חשמל ואינטרנט, רק לברר מה המחיר ואם זה מתאים מבחינת התעריף אז רק לבצע העברת שמות בחוזה. 

 

Energieausweis - פרוטוקול חשמל. בגרמניה יש רמות לצריכת החשמל. החל מ-A ועד G. כאשר A/B נחשבים הכי חסכוניים. 

לכן כאשר בוחרים בדירה לשים לב לשורה - Energieeffizienzklasse / Energieklasse. כמו במקרה של Nebenkosten, גם כאן כל חודש ישולם סכום קבוע לחברת החשמל שנקבע בעת חתימת החוזה לפי כמות האנשים שגרים בדירה וצריכה הממוצעת. ( שימו לב לא כמו בארץ, כאשר מקבלים חשבונית כל חודשיים עם סכום לתשלום לפי הצריכה באותם חודשים). במהלך השנה כל חודש משלמים אותו הסכום לפי החוזה ובסוף השנה מקבלים סיכום כמה שילמנו מול כמה צרכנו. בדרך כלל ישנם הבדלים לכן יש להשלים עבור הצריכה, לעתים קרובות נקבל החזר כאשר צרכנו פחות ממה ששילמנו. בדיוק בנקודה זו משפיעה רמה של Energieausweis של הדירה.

כי אם Energieausweis יהיה D זה אומר שחשבון חשמל יצא כל חודש מעל הממוצע שמשלמים ואז בסוף השנה כאשר סוגרים חשבונית תצטרכו להוסיף עוד כסף לתשלום עבור חשמל. 

 

נקודות חשובות לחוזה שכירות-Mietvertrag 

 

  • תשלום עבור שכר דירה מועבר לחשבון הבעלים של הדירה (החברה) בתחילתו של כל חודש (עד 3 ימי עסקים). 

  • בבנייני מגורים, במיוחד במרכז העיר, יכול להיווצר מצב שבחוזה שכירות יציינו דרישה האוסרת לקשט את המרפסת עם פרחים, תריסים חיצוניים, שמשיות, מטריות - מאחר וזה פוגע בנראות האחידה של הבניין כולו. 

  • עד שבועיים מתחילת חוזה שכירות יש להירשם לכתובת חדשה בעירייה והוכחה חתומה להגיש לבעלים של דירה. 

  • ברוב החוזים יציינו פרק הזמן בו חייבים לשמור על שקט בבניין (כולל בדירה וחדרי מדרגות). כך למשל בין השעות 13:00 עד 15:00 בצהריים, ומשעה 22:00 ועד שעה 6:00 בבוקר אסור לעשות רעש או לגרום להיווצרותו. ז״א אם יש לכם שיעורי גיטרה און ליין אז לא בשעות האלה, או הזמנתם הובלה של מקרר וזה יכול לעשות רעש בחדר המדרגות אז גם לא בשעות הללו.

  • לשים לב למינימום תקופת השכירות (Kündigungsfrist). לפעמים חברות/מתווכים מבקשים מינימום שכירות של שנתיים (תקופה מוגבלת או במילים אחרות לא תוכלו לעזוב את הדירה לפני זמן המוגדר, רק במידה ומצאתם מחליפים לדירה). בדרך כלל, מינימום שכירות היא לשנה עם הודעה מוקדמת של חודשיים/שלושה לפני העזיבה. 

  • לא לכל דירה ניתן להיכנס עם בעלי חיים. במידה וכן ידרש השוכר למלא טופס עם פרטים על בעלי חיים כמו שם, גזע, גיל, משקל. במקרים מסוימים מבקשים גם תמונות של בעלי חיים. 

  • במידה ודירה מרוהטת, חוזה שכירות יכלול רשימה מפורטת של תכולת דירה כולל דברים קטנים (סכו״ם למשל).